Informacje Powiatowe
W dniu 2 lipca 2025 r. Starosta Gostyniński Andrzej Krzewicki, Skarbnik Powiatu Gostynińskiego Elżbieta Kijek w obecności: Teresy Pawlak Członka Zarządu Powiatu Gostynińskiego, Barbary Anny Komar Wiceprzewodniczącej Rady Powiatu Gostynińskiego spotkali się ze sponsorami, którzy wsparli realizację przedsięwzięcia pn. „I Powiatowy Dzień Organizacji Pozarządowych Powiatu Gostynińskiego.
Starosta Gostyniński w imieniu Zarządu, złożył na ręce przedstawicieli podziękowania oraz wyrazy szczerego uznania za zaangażowanie oraz wsparcie rzeczowe „I Powiatowego Dnia Organizacji Pozarządowych Powiatu Gostynińskiego”. Owocna współpraca z przedsiębiorcami z terenu powiatu gostynińskiego umożliwiła stworzenie niezapomnianego wydarzenia integrującego środowisko organizacji pozarządowych.
Starosta podkreślił również fakt, iż dzięki zaangażowaniu sponsorów zapewniono uczestnikom różnorodne atrakcje, poczęstunek oraz wiele innych niespodzianek, które uczyniły ten dzień wyjątkowym.
Czasami wdzięczność trudno jest ubrać w słowa ... wtedy proste DZIĘKUJE - zawiera wszystko, co chcemy wyrazić. Oprócz podziękowań Starosta wręczył upominki oraz dyplomy, a także zaprosił na drugą edycję wydarzenia planowaną na 30 maja 2026 r.
Serdecznie dziękujemy za współpracę:
- Arion Med Sp. z.o.o w Gorzewie
- Piekarnia Dubielak z Gostynina
- Wędzarnia Dubielak z Gostynina
- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Sannik
- Sklep spożywczo-przemysłowy Radosław Kuciapski z Pacyny
- Staropolska Masarnia z Gostynina
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 134
- Izabela Ślusarska
- Odsłony: 67
Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 640 pojazdów,
- wydano 650 dowodów rejestracyjne stałych,
- przyjeto i odnotowano 500 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 55 pojazdów na stałe.
- Przedłużono 68 decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i zbytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 330 szt.
Na bieżąco proawadzone sa postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 54 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 61 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 83 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot.
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 93 praw jazdy,
- wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- wydano 85 profili kandydata na kierowcę i 30 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 20 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
- wydano 8 decyzji cofnięcia uprawnień.
Sprawy pozostałe.
W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:
- zaewidencjonowano 2 pojazdy usunięte z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
- przygotowano i przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie skargę o wznowienie postępowania i uchylenie prawomocnego postanowienia w sprawie przepadku samochodu Skoda Fabia,
- w związku z uprawomocnieniem 2 postanowień Sądu Rejonowego w Gostyninie w sprawie przepadku pojazdów zlecono i dokonano wyceny samochodów: Peugeot 407 i VW Passat niezbędnej w dalszym postępowaniu,
- ubezpieczono w zakresie OC 2 samochody przejęte na własność powiatu,
- w związku z wydaniem postanowienia o przepadku motoroweru Keeway Focus na rzecz Skarbu Państwa przekazano pojazd do Urzędu Skarbowego celem przeprowadzenia dalszego postępowania,
- wystąpiono do właściwego organu w sprawie rejestracji pojazdów z wnioskiem o wyjaśnienia w sprawie zbycia przez właściciela pojazdu Opel Corsa nieodebranego z parkingu w terminie 3 miesięcy,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu maju 2025r.,
- przygotowano i przeprowadzono kontrolę jednej stacji kontroli pojazdów,
- przygotowano i przeprowadzono kontrolę u jednego przedsiębiorcy prowadzącego stacje kontroli pojazdów, skontrolowano pięć stacji kontroli pojazdów.
W zakresie transportu drogowego
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu maju 2025r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu kwietniu 2025 roku,
- dokonano sprawdzenia i rozliczono notę operatora za wykonanie usługi przewozów autobusowych w miesiącu maju 2025 roku,
- wszczęto 1 postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydano 1 zezwolenie i 1 wypis do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
- wydano 1 wypis do licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
- przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców posiadającym wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
- przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 3 przedsiębiorcom posiadającym wydane zaświadczenia na wykonywanie przewozów drogowych na potrzeby własne,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 80
W dniu 2 lipca 2025 r. odbyła się robocza wizyta pracowników Powiatu Gostynińskiego w Parafiach Białotarsk oraz Suserz. W powyższych miejscach prowadzone są prace w ramach zawartych umów pomiędzy:
- Powiatem Gostynińskim a Parafią w Suserzu na udzielenie dotacji celowej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na realizację inwestycji pod nazwą „Wykonanie izolacji i renowacji murów przyziemia Kościoła Parafialnego pw. Wniebowzięcia NMP w Suserzu” oraz
- Powiatem Gostynińskim a Parafią w Białotarsku na udzielenie dotacji celowej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na realizację inwestycji pod nazwą „Rekonstrukcja sterczyn wież budynku Kościoła Parafialnego pw. Przemienienia Pańskiego w Białotarsku, schodów i przyległej ścieżki procesyjnej”.
Wizyty na placach budowy związane były z pracami konserwatorskimi przy obiektach zabytkowych i były elementami nadzoru mającego celu sprawdzenie zgodności prowadzonych robót z harmonogramami rzeczowo-finansowymi przedłożonymi przez Parafie do Powiatu Gostynińskiego, który udzieli ze środków publicznych dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu gostynińskiego.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 112