Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 640 pojazdów,
- wydano 650 dowodów rejestracyjne stałych,
- przyjeto i odnotowano 500 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 55 pojazdów na stałe.
- Przedłużono 68 decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i zbytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 330 szt.
Na bieżąco proawadzone sa postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 54 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 61 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 83 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot.
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 93 praw jazdy,
- wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- wydano 85 profili kandydata na kierowcę i 30 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 20 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
- wydano 8 decyzji cofnięcia uprawnień.
Sprawy pozostałe.
W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:
- zaewidencjonowano 2 pojazdy usunięte z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
- przygotowano i przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie skargę o wznowienie postępowania i uchylenie prawomocnego postanowienia w sprawie przepadku samochodu Skoda Fabia,
- w związku z uprawomocnieniem 2 postanowień Sądu Rejonowego w Gostyninie w sprawie przepadku pojazdów zlecono i dokonano wyceny samochodów: Peugeot 407 i VW Passat niezbędnej w dalszym postępowaniu,
- ubezpieczono w zakresie OC 2 samochody przejęte na własność powiatu,
- w związku z wydaniem postanowienia o przepadku motoroweru Keeway Focus na rzecz Skarbu Państwa przekazano pojazd do Urzędu Skarbowego celem przeprowadzenia dalszego postępowania,
- wystąpiono do właściwego organu w sprawie rejestracji pojazdów z wnioskiem o wyjaśnienia w sprawie zbycia przez właściciela pojazdu Opel Corsa nieodebranego z parkingu w terminie 3 miesięcy,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu maju 2025r.,
- przygotowano i przeprowadzono kontrolę jednej stacji kontroli pojazdów,
- przygotowano i przeprowadzono kontrolę u jednego przedsiębiorcy prowadzącego stacje kontroli pojazdów, skontrolowano pięć stacji kontroli pojazdów.
W zakresie transportu drogowego
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu maju 2025r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu kwietniu 2025 roku,
- dokonano sprawdzenia i rozliczono notę operatora za wykonanie usługi przewozów autobusowych w miesiącu maju 2025 roku,
- wszczęto 1 postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydano 1 zezwolenie i 1 wypis do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
- wydano 1 wypis do licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
- przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców posiadającym wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
- przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 3 przedsiębiorcom posiadającym wydane zaświadczenia na wykonywanie przewozów drogowych na potrzeby własne,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.