DSC9775

Sprawy związane z rejestracja pojazdów.

We wskazanym wyżej okresie:

  • przerejestrowano i zarejestrowano 640 pojazdów,
  • wydano 650 dowodów rejestracyjne stałych,
  • przyjeto i odnotowano 500 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 55 pojazdów na stałe.
  • Przedłużono 68 decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i zbytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 330 szt.

Na bieżąco proawadzone sa postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 54 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych  zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 61 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 83 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot.

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 93 praw jazdy,
  • wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
  • wydano 85 profili kandydata na kierowcę i 30 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 20 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
  • wydano 8 decyzji cofnięcia uprawnień.

Sprawy pozostałe.

W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:

  • zaewidencjonowano 2 pojazdy usunięte z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym, 
  • przygotowano i przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie skargę o wznowienie postępowania i uchylenie prawomocnego postanowienia w sprawie przepadku samochodu Skoda Fabia,
  • w związku z uprawomocnieniem 2 postanowień Sądu Rejonowego w Gostyninie w sprawie przepadku pojazdów zlecono i dokonano wyceny samochodów: Peugeot 407 i VW Passat niezbędnej w dalszym postępowaniu,
  • ubezpieczono w zakresie OC 2 samochody przejęte na własność powiatu,
  • w związku z wydaniem postanowienia o przepadku motoroweru Keeway Focus na rzecz Skarbu Państwa przekazano pojazd do Urzędu Skarbowego celem przeprowadzenia dalszego postępowania,
  • wystąpiono do właściwego organu w sprawie rejestracji pojazdów z wnioskiem o wyjaśnienia w sprawie zbycia przez właściciela pojazdu Opel Corsa nieodebranego z parkingu w terminie 3 miesięcy,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu maju 2025r.,
  • przygotowano i przeprowadzono kontrolę jednej stacji kontroli pojazdów,
  • przygotowano i przeprowadzono kontrolę u jednego przedsiębiorcy prowadzącego stacje kontroli pojazdów, skontrolowano pięć stacji kontroli pojazdów.

W zakresie transportu drogowego

  • przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu maju 2025r.,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu kwietniu 2025 roku,
  • dokonano sprawdzenia i rozliczono notę operatora za wykonanie usługi przewozów autobusowych w miesiącu maju 2025 roku,
  • wszczęto 1 postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • wydano 1 zezwolenie i 1 wypis do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
  • wydano 1 wypis do licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób,
  • przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców posiadającym wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
  • przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 3 przedsiębiorcom posiadającym wydane zaświadczenia na wykonywanie przewozów drogowych na potrzeby własne,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.